Planerat/pågående underhåll

Stenbocksgatan 28 C

Vi värdesätter det löpande underhållet av våra bostäder och utför löpande underhållsarbete i syfte att skapa attraktiva bostäder för våra hyresgäster. Arbetet är av både planerad och mer akut karaktär.

 

Kommunikation om tidsplaner och omfattning kommuniceras även via SMS och lappar i trappuppgång/brevlåda till de boende (omfattning och kanaler varierar). 

Nedan följer planerade underhållsarbeten. Har du några frågor? Tveka inte att kontakta oss - vi svarar gärna på dina frågor eller lyssnar på dina synpunkter (kontaktuppgifter längst ner på sidan).




Pågående underhållsarbete:

Stenbocksgatan 12–16. I samarbete med Hässleholm Miljö AB kommer vi att placera ut ovanpå jordiska behållare för olika fraktioner: brännbart, pappersförpackningar och plastförpackningar. Etableringen av dessa behållare kommer att ske den 25 september. Detta är en del av våra satsningar att förbättra miljön i soprummet och underlätta sopsorteringen.

 

Gärdesvägen, Hässleholm:
Takbyte och montering av solceller 




Planerat underhållsarbete: 

 

Vecka 36-37 - sex veckor fram
Hantverkaregatan 6 och Kaptensgatan 9

På grund av återkommande driftstörningar kommer vi efter semestern byta hissarna på Hantverkaregatan 6 och Kaptensgatan 9. Arbetet påbörjas under vecka 36-37 och beräknas pågå under sex veckor. Vi byter en hiss i taget och inleder med Kaptensgatan. Entreprenör: Schindler Hiss.

 

 







Två män står och tittar på en fastighet


Vi ställer lika höga krav på våra fastigheter som våra hyresgäster gör



Har du några frågor eller synpunkter?
Kontakta vår Driftchef - Ermal Pllana - tel. 0709-10 86 08 - ermal@hasslehem.se