Uthyrningsregler
Tänk på att du alltid har rätta uppgifter i din ansökan. Felaktig ansökan behandlas ej. När man lägger sitt intresse på en ledig lägenhet måste man komplettera med intyg. Detta ska göras inom 5 dagar från det att vi har skickat mejl om ledig lägenhet, (den dagen som mejlet skickas räknas som första dagen).
Om du inte kompletterar med intyg behandlar vi ej din ansökan. Tänk på att intygen är giltiga i 6 månader, därefter ska intygen skickas på nytt.
- Anställningsavtal samt senaste lönespecifikation.
- Vid tidsbegränsad anställning/ timanställning behöver vi även intyg på medlemskap i A-kassa
- Beslutet från Försäkringskassan på din ersättning.
- Vid studier komplettera med antagningsbesked samt beslut på ersättning från CSN.
- Godkänd boendekostnad ifrån Hässleholms kommun.
- Du som är ålderspensionär behöver inte skicka in något intyg.
Intygen skickas till bobutiken@hasslehem.se, eller lämnar ni intyget i vårt brevinkast som finns till höger om vår entrédörr.
Den som söker lägenheten måste också vara den som kommer att bo i lägenheten och vara folkbokförd där.
När du blir hyresgäst hos oss så loggar du in med samma inloggningsuppgifter som när du var sökande.
Läs mer i vår uthyrningspolicy