Klagomål och synpunkter
Varje dag går vi till arbetet med en intention om att göra vårt allra bästa. Våra kärnvärden bygger på serviceanda, omtanke och nytänkande och det ska tydligt synas i hur vi arbetar.
Men allt kan hända och ibland uppstår situationer där inblandade parter inte är överens, där ni inte tycker att vi hanterat en situation som den bör hanteras.
För löpande uppföljning och förbättringsarbete samlar vi in information om sådana händelser - vi kallar det för klagomålshantering.
Så hanterar vi synpunkter
Du har all rätt att uttrycka dina åsikter om den service du får. Du har också rätt till ett bra bemötande, att bli respekterad och lyssnad på. Ett klagomål ger oss möjlighet att ta itu med eventuella problem eller missförstånd som har uppstått. Det är en möjlighet för oss att ge god kvalitet och bli ännu bättre på det vi gör.
Rutin för synpunkter och klagomål
Vi registrerar de synpunkter som du lämnar. När vi registrerar handlingen blir den offentlig. Det innebär att alla som vill kan ta del av både synpunkten och svaret, förutsatt att den inte innehåller sekretesskyddat material.
Om ditt klagomål berör en eller flera medarbetare hos Hässlehem så skall du känna dig trygg med att ditt ärende inte kommer att hanteras av berörda”
Vi hanterar klagomål så fort som möjligt
När du hör av dig till oss ska du få svar inom två veckor. Vid ett mer omfattande ärende informerar vi dig under tiden som vi handlägger ditt ärende.
Du kan lämna dina klagomål/synpunkter på flera olika sätt:
Det är viktigt att du beskriver ditt ärende så tydligt och detaljerat som möjligt. Följande uppgifter måste vara med:
- Namn och kontaktuppgifter
- Datum för händelse
- Övergripande beskrivning av händelse/klagomål/synpunkt
Frivilligt:
- Detaljerad beskrivning av händelse/klagomål/synpunkt
- Förslag till åtgärd
Mail:
klagomal@hasslehem.se
Dina klagomål/synpunkter skickas vidare till ansvarig/berörd internt.
Brev:
Hässlehem
Box 184
281 22 Hässleholm
Märk kuvertet med "Klagomål/Synpunkter"
Dina klagomål/synpunkter skickas vidare till ansvarig/berörd internt.